تبلیغات
سفر تندرستی من؛ سبک زندگی بهتر و پایدار - 20 روز طلایی
سفر تندرستی من؛ سبک زندگی بهتر و پایدار

20 روز طلایی

جمعه 8 اسفند 1393

نویسنده: بهسا |


بععععععععله! نکه فکر کنید کار و اینا داشتم و نرسیدما! نه چون بیست عدد خوبیه و ماهم همگی لذت میبردیم از 20 گرفتن می خواستم برنامم 20 روزه باشه................ الکی مثلا من کارم 20 بوده همیشه!
الان خندم گرفت از حرف خودم! خدا نکنه یه چیزی مد بشه حتی منم که یک بار اینو استفاده نکردم و فقط گذرا جکاشو خوندم اینجا بکار بردمش!!!!! خب بگذریم از بحث بهساشناسی چون فک کنم فقط برای خودم جذاب باشه.
خیلی هفته شلوغی رو گذروندم... خصوصا دو روز طولانی آخرهفته همایش و کلاس و... ولی خب آخرش که دیشب بود خوب بودعروسی داشتیم و حتما تو پست بعدی از این دو روز می نویسم و این هفته پیش رو هم شلوغ خواهد بود قطعا!درسای این ترمم و کاراش خیلی زیاده و خب عملا من نصف بیشتر روزم که سرکارم! رژیم هم باید ادامه داشته باشه و ورزشم باید جا براش پیدا کنم! تازه چن تا پروزه شخصی هم هست که باید تمام کنم و تحویل بدم! یه سری چیزا هم هست که پشت گوش انداختم و روی هم جمع شدن و باید به اونام سرو سامون بدم...بعد چن روزم که اومدم اینجا!بخشید بابت کامنتایی که دیر جواب دادم .
 اما ترجیح دادم که اول از همه حتما بیام اینجاآخه همیشه شلوغی و گرفتاری برای من زنگ خطره بی خیال رژیم شدن و ورزش نکردنه و این دفه نباید اینجوری بشه.. کارام انقدر زیاده که اگر یه برنامه خوب نریزم بهشون نمیرسم امروز به کارهایی که باید بکنم فکر می کردم و یه لحظه وحشت کردم! اما از اونجایی که 
" اقدام ترس رو از بین می بره
دفترم و باز کردم و شروع کردم به نوشتن کارها و اولویت ها و استوری برد!
تو فکر یه جدول دیگه برای کاهش وزن بودم که بذارم که بنا گذاشتم این جدول 20 روزه باشه از 9 اسفند تا 28 اسفند.... آخرین حرکتی که میشه قبل عید زد بودنش بهتر از نبودنشه. این یه مسابقه نیست اما هرکدوم از دوستام که دوست داشته باشن میتونن این جدولو تو وبشون بذارن و هر روز تیک بزن واقعا اگر تایم داشتم گزارش هر کسی که می خواست رو اینجا میذاشتم اما میترسم نرسم و بد قول بشم
الان از اتاق فرمان دستور رسید که باید برم دنبال مامان! رفته نمایشگاه گل! عشق گل و گیاهه مادر من یه روز باید از گلاش بنویسم
بر میگردم و جدولو میزارم.

**** من برگشتم! یه چیزجالب بگم، من ماشینو پارک کردم و رفتم داخل دنبال مامانم. چون دیگه داشتن تعطیل می کردن نمیصرفید برم تو پارکینگ بعد که رفتم و با مامان گل و گلدونایی که خریده بودو برداشتیم و آوردیم دم درمیگه گل شعمدونیمو جا گذاشتم!!!! میگم: مامان! اینهمه شعمدونی داری که! من عمرا اینهمه راهوبرگردم تو این سرما! آخه خود محوطه یه 10-15 دقیقه پیاده روی داره تازه می خواستم زود برگردم اینجا پستم نصفه مونده بود!دلم نمیومد که مامان بره، گردن خودم بود...رفتم پیش نگهبانی یه مرده داشت کلی چونه میزد بذارن با ماشین بیاد تو،نذاشت!کلا کسی رو راه نمیدن! رفتم و به اون آقا گفتم که ما یه گلدون جا گذاشتیم و در صورت امکان اجازه بده من باماشین برم داخل نمایشگاه و بگیرمش! قبول کرد!!!!!!! رفتم به مامان میگم بشین بریم میگه مگه نمیری گلو بیاری میگم بله با ماشین میریم!!!! همینطوری متعجب نگام کرد! گفت واقعا؟ از این در که هیچ وقت نمیذارن کسی بره تو.... میگم: ما اینیم دیگه!
خب یه وقت سوتفاهم نشه که رفتم باعشوه و ناز حرف زدم که طرف گذاشته! نه! مغرورتر از این حرفام که این چیزارو اونم اینجا خرج کنم و راستش زیادم بلد نیستم و کلا در برخورد با آقایون جدی اما محترمانه صحبت میکنم ولی معمولا بلدم وقتی چیزی می خوام چطور مطرحش کنم که مورد قبول واقع بشه!(چه مخاطبم خانم باشه چه آقا) همچین طوری که طرف نفهمه نظرشو میبرم سمت نظرخودم و موافقتشو می گیرم
دست اون آقای نگهبان مهربون درد نکنه واقعا، مامانم که کلی دعاش کرد.

پ.ن: خب خدارو شکر یک کیلو کم کردم بعد از یک هفته و رسما به جز یک روز اصلا ورزش نکردم! دیروز با خودم عهد بستم حتما شب که رسیدم خونه زومبا کارکنم با سی دی اما با اجازتون 9 شب دراز کشیدم که یه استراحت کوچیک کنم بعد بلند شم! دیدم ساعت 12 شده! از من کم خواب بعید بود واقعا! خلاصه که تا شنبه آینده هم همینه کاریش نمیشه کرد! فعلا فقط رژیم دارم!

خب بریم ادامه مطلب برا جدول و باقی چیزا

خب قبلش من یه توضیحاتی بدم:

- تو این 20 روز یه سری از موارد حتما باید رعایت بشه مثه دستور غذایی و ورزش، نمیگم کالری شماری چون هرکس باتوجه به رژیم خودش پیش بره اما حتما بهش مقید باشه
- اما در مورد ورزش نشستم و صادقانه دیدم روزهای باشگاهم مصادفه با کلاسام دقیقاخب پس مجبورم یه باشگا دیگه پیدا کنم و یا حتما حتما یک ساعت شبا ورزش کنم چون واقعا به جر 5 شنبه ها فقط شبها وقت دارم
- چیزایی مثل آب کرفس (خصوصا بعد ورزش) و چای سبز هم که روند کاهش وزنو سریعتر می کنن اما به تنهایی جواب نمیدن
- در حالت نشسته و با تمرکز و آهسته غذاخوردن که  هضم غذارو آسون تر می کنه این مورد برام راحته چون آهسته و با لذت غذا می خورم ! اما نشسته غذا خوردن باعث میشه بیشتر حواسمون باشه و یادمون باشه چی خوردیم و معمولا چیزایی که ایستاده می خوریم و زیاد به حساب نمیاریم! اگر بشه آدم با خودش قرار بذاره فقط یه جای خاص برای غذا خوردن داشته باشه و هیچ جایی جز اونجا چیزی نخوره که دیگه چه بهتر!
- یه مشکل بزرگ من تحرک کمم به خاطر نوع کارم هست یه وقتایی میبینم 2-3 ساعت پشت میز نشستم و بلند نشدم و این اصلا خوب نیست پس من یه چیز دیگم تو برنامم دارم و اونم اینکه علاوه بر ورزش فعالیت های جنبی مو زیاد کنم به هر بهانه ای بیشتر راه برم
- مهم تر از همه! هر چی ممنوعه ممنوعه واقعا کم و زیادم نداریم! حالا اینجا من چه مشکلی دارم؟ بله میدونید دیگه عشق شکلاتم! فقط روزی یک عدد شگلات تلخ که آنتی اکسیدان هم داره و ذائقه رو هم راضی می که طعمش! 
مثلا بستنی مگنوم 40 گرم وزن مارو زیاد می کنه و اگر بخوریم و حتی کالری روزانمون هم زیاد تر نشه مجبوریم از چیزای دیگه مثله میوه و ...بزنیم که باعث میشه مواد مغذی کافی به بدن نرسه
- سبزیجات و میوه و لبنیات کم چرب هم که از ارکان اصلی رژیمن به خاطر فیبر بالا البته شیر فیبر نداره ولی سرشار از پروتئین و کلسیم و... هست.
- آب زیاد! همه فعل و انفعالات درونی بدن در محیط آبی اتفاق میوفته این خودش عامل اصلی نوشیدن زیاد آبه اما بهش هضم راحت تر غذا، افزایش متابولیسم و سم زدایی از بدن و شادابی پوست و... رو هم اضافه کنید.
- تقویت بعد روانی ماجرا که خب موتور محرکه قضیه ست با نوشتن و مرور انگیزه ها و مزایای لاغری و مرور هر روزشون خصوصا وقتایی که هوس  و وسوسه خوردن چیزی به سراغمون میاد.
- کربو هیدرات چیزیه که خیلی ها بیشتر علت چاقی رو از چشم اون می بینن و حذفش می کنن به جای حذف کردنش بهتره کربو هیدراتهای ساده مثل نان سفیدو برنج رو با کربوهیدرات پیچیده مثل نان جو و سیب زمینی عوض کنیم و از پروتئین بیشتری استفاده کنیم. من تصمیم دارم خیلی کمتر بخورم و دو روز در هفته رو نه نان استفاه کنم نه برنج یا 40 گرم نان جو آنهم برای صبحانه فقط.  برنج هم کلا یک یا دو روز در هفته و بیشتر کردن مصرف غلاتی مثل عدس و لوبیا به جای برنج و نان.
- آب پز و بخارپز و کبابی کردن غذا که مصرف چربی رو به حداقل برسونیم و داشتن مغزها در برنامه غذایی خصوصا گردو که سرشار از امگا 3 هست.
- سهمیه قند روزانه فقط 3 تا خرما
خب بریم سراغ جدول:
10 روز اول
*
قوانین             
 روز اول   
 روز دوم  
 روز سوم 
 روز چهارم 
 روز پنجم  
 روز ششم
 روز هفتم 
روز هشتم
روز نهم 
 روز دهم 
 رعایت دقیق دستور غذایی
**


*
*

*

 ناشتا آب وآبلیمو و عسل
 **
*
*
*
*
*
*

 خوردن صبحانه
 **
*
*
*
*
*
*

روغن زیتون یک قاشق مربا خوری
 *


*
*
*


 بیشتر از 8 لیوان آب
 **
*
*
*
*
*
*

پرهیز از خوراکی های ممنوع **
*
*
*

*
*

 ورزش روزانه   *
     
 2 لیوان شیر یا ماست

*
*
*
*
*
*
*

 1لیوان چای سبز و یا قهوه سبز *

*
*
*
*
*

 1 لیوان آب کرفس
 
*
*
*
*
*


 2-4 واحد میوه**
*
*
*
*
*
*

 سبزیجات زیاد
 *
*
*
*
*
*
*

فعالیت مضاعف
 **
*
*
*
*
*
*
 
نخوردن هنگام سیری و کنترل هوس ها * * **
 * *  * 
 زمان هر وعده غذایی 15 دقیقه **
*
*
*
*
*
*

با تمرکز و نشسته خوردن**
*
*
*
*
*
*

  رعایت سهمیه شیرینی **

*
*
*
*
*

حفظ تعادل در هر وعده **
*
*
*
*
*
*

 جمع امتیاز 1216
14
15
17
16
15
15


*** من اینجا فقط با خودم مسابقه میدم و خودم باید هر روز از روز قبلم بهتر باشم.ولی اگر بقیه دوستان هم استفاده کردن خوشحال میشم که از عملکرد و امتیازهاشون بگن.
در ضمن هر 30 دقیقه ورزش یک امتیاز دارد و مابقیه گزینه ها هر کدام یک امتیاز دارند. 



نظرات() 
بودا
چهارشنبه 27 خرداد 1394 09:44 ق.ظ
زیبا نوشتی بهسا بانو
من هم عاشق گل و گیاهم
حس طراوت و زندگی میدن به خونه
من توی محیط کارم هم چند تا گلدون دارم
گلدون رزماری ،
باعث میشه استرس های محیط کار رو بهتر تحمل کنم
برنامه غذایی جالبی هم گذاشتین
برای من هم کنار گذاشتم شکلات خیلی مشکله
من فکر میکنم با سالم خوردن میتونیم وزن مناسب هم داشته باشیم وزنی متناسب با تیپ بدنی
میدونین من فکر میکنم کسی که فرض کنین تیپ بدنی اندومورف داشته باشه دلیلی نداره بخواد به وضعیت اکتومورف تغییر کنه و فکرم نمیکنم در دراز مدت امکان پذیر باشه
در عوض بهتر میدونم که هر کسی تیپ بدنی خودش رو بشناسه و به نقاط قوتی که خدا در درون هر کدوم ما بعنوان هدیه قرار داده فکر کنه
شاد و موفق باشی دوست عزیز
پاسخ بهسا : واقعا ممنونم بابت نظر و دقت نظرتون
جالب بود تیپ های بدنی و این نکته ای بود که من از شما یاد گرفتم امروز، گرچه احساس مس کنم تیپ بدنی من تو این سه دسته نیست
ناگفته پیداست که علاقمند گل و گیاه هستید
منم عاشق گل و گیاه و طبیعت هستم
انرژی مثبنت زیادی ازشون می گیرم
همیشه تو محیط کارم گلدون داشتم ولی متاسفانه آخری به علت عوض شدن فصل یا شایدم علت دیگری خراب شدن و دیگه نیاوردم
شما هم شاد و پیروز و سلامت باشید بودای عزیز
زالو زالو LEECH LEECH
سه شنبه 18 فروردین 1394 09:15 ق.ظ
قیمت زالو
پاسخ بهسا :
کبری^_^
دوشنبه 18 اسفند 1393 02:21 ق.ظ
سلام
وبلاگ جالبی دارین...
خوشحال میشم به منم سر بزنین

در پناه حضرت دوست...
پاسخ بهسا : سلام ممنون
(:RُoYa:)
یکشنبه 17 اسفند 1393 08:16 ب.ظ
سلام خوفی؟ کوشی؟ کجایی؟ چه خفرا؟خوب پیش میری؟
پاسخ بهسا : سلام عزیزم
ممنونم، آره خوبه خداروشکر، شما جسی هستی یا یه رویای دیگه؟
مگهان
چهارشنبه 13 اسفند 1393 03:51 ب.ظ
:-)))) زیره به کرمون بردیم واااقعا ... گیلان سبز هست ولی ما کویرم میریم بااااز چشممون دنبال سبزی می گرده بهسا ... مامانبزرگم هیچ رقمه راضی نبود از گل های خوشگل بگذره...هنوزم داریم کاکتوساشوها : ))
بهساااا ... کی میشه ببینم تو رو من اصلاً :-*
پاسخ بهسا : دلت سبز باشه همیشه
واقعا کی میشه؟؟ خب پاشو عید بیا اینجا دیگه!
کلی خوش میگذره ها!
هانیه
چهارشنبه 13 اسفند 1393 10:42 ق.ظ
سلام عزیزمممم
قدم کوتاهه آخه واسه همین فک کنم 48 کیلو خوب باشه واسم
قدم 160
پاسخ بهسا : عزیزممممم
آخه چرا اینطوری فکر می کنی هانیه خوش تیپ من؟
160 یه قد متوسطه و اصلا کوتاه نیست!
برای توکه تو کار سلبریتی ها هستی می گم می دونستی که شکیرا 157 قدش هست و 53 کیلو وزنش؟ اینهمه هم خوش هیکل به نظر میرسه
تو بهتر از بدنت خبر داری اما مراقب سلامتیت هم باش که عضله از دست ندی گلم
اف
چهارشنبه 13 اسفند 1393 10:15 ق.ظ
بهسا جونم در چه حالی؟
من از اول هفته یه کیلو اومدم پایین
پاسخ بهسا : افروز جونم
آفرین به تو
خیلی خوب کم کردی عزیزم
منم خوبم اما فقط یه روز فرصت کردم ورزش کنم!
صبح تا بعدازظهر سرکارو بعدم تا شب کلاس باشگاه ها هم که 8 تعطیله یکم اعصابم خورده که نرسیدم به ورزش
اما برنامه غذاییم خوبه
خیلی حس سبکی دارم
هر پنج روز وزن می کنم
هنوز وزن نکردم گلی ولی حسم بهم میگه کم شدم
مگهان
سه شنبه 12 اسفند 1393 02:27 ب.ظ
بهسا یه چیزی داریم تو درس رفتار سازمانی که شخصیت شناسیه ... اینکه تو کسی رو می شناسی و پیش زمینه داری چه برخوردی باهاش کنی جواب می گیری ... یا کسی رو نمی شناسی و درخواستت رو به نحوی بیان می کنی که طرف نمی تونه نه بگه ! که اینا از مهم ترین و بزرگترین مهارت های یک انسانه که باید کسب کنه ! گویا این مهارت رو داری شما منم در حدی دارم و همه هم میگن :دی ... من مطمئن بودم که امکان نداره عشوه و این حرف ها در کار باشه ؛) .. تازشم بهسا شناسی خیلی لذت بخشه !مامانی من هم عاااشق گله...من اون باری که اومده بودم شهر شما نمایشگاه گل و گیاه بود رفتیم و کلی ماشینمون پر گل بود وقتی بگشتیم رشت:-))
پاسخ بهسا : مرسی عزیزم به من لطف داری
و دقیقا با حرفات موافقم. البته من رفتار سازمانی پاس نکردم بدم نمیاد بخونمش.... البته که تو مهارت های اجتماعی بالایی داری خانم خانما
فک کنم شما زیره به کرمون بردیدها!
اسمان
دوشنبه 11 اسفند 1393 10:23 ق.ظ
افرین برنامت عالیه
یه مسابقه 4روزه داریم
اسمت وواردجدول کنم ؟؟؟
پاسخ بهسا : مرسی آسمان جونم
ممنونم که وقتایی هم که کمرنگم به یادمی
راستش انقدر گرفتارم که فک نکنم برسم فعلا مسابقه ای شرکت کنم
(:RُoYa:)
شنبه 9 اسفند 1393 11:01 ب.ظ
بهسا خیلی خوفه برنامت قطعا باهاش کاهش خوبی داری
پاسخ بهسا : مرسی رویا جونم
از برنامه قبلی تو هم ایده گرفتم عزیزم
هانیه
شنبه 9 اسفند 1393 10:15 ق.ظ
سلام عزیزمممممم
محشر بووووووووووود واقعا عالیه عالییییییییییییییییی
مرسیییییییییی
این پیام آخرت فوقالعاده بوووووووووووود عااالییییی هرچی بگم کم گفتمممم
پاسخ بهسا : سلام گلم
ممنونم عزیزم
لطف داری به من
امیدوارم تا آخر برم
من از تجربیات شما و بقیه خیلی استفاده کردم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

← آخرین پستها

← نویسندگان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :